آیا تا بحال عاشق شدید؟یا عاشقی رو توی دوروبریهاتون می شناسید؟یکی از لذتهایی

 که برای یه عاشق وجود داره پنهانی محبت کردن به معشوقه .مثل اینکه  یه دسته گل بفرسته

 درِ خونه ی معشوق و از دور شاهد خوشحال شدن اون باشه بدون اینکه خودش رو معرفی

کنه .حتی موردهايي بوده که مثلا معشوق، بیماری کلیه داشته و عاشق اون بدون اینکه

معشوق بفهمه داوطلب اهدای کلیه به او شده و ...

البته مطئنم افرادی رو هم می شناسید که محبتشون کاملا یا تا حدودی تصنعیه .مثلا

وقتی با همسرش خلوت دارن اونقدر به او اهمیت نمی ده ولی تا جلوی افراد فاميل یا

دوستان قرار می گیرند چنان دون ژوانی می شه که نگو و نپرس .در واقع محبتش بیشتر

برای ظاهر سازی و خوشنامی جلوی مردمه !

خب می خوام بدونم نظرتون درباره دوگروه بالا چیه؟

محبت کدوم گروه به دل می شینه ؟ محبت کدومشون چندش آوره و نبودش بهتر از بودشه؟

یقین دارم شما هم مثل بنده محبت گروه اول رو تایید و محبت گروه دوم رو تکذیب می کنید .

ولی چرا؟

چرا ما از محبت دروغین و مزورانه بدمون می یاد؟ هیچ فکر کردید شاید این امر، فطریه ؟ و از اون

زمان که خداوند موجود مقدسي بنام "روح " را در ما دمیده این خصوصیت در ما ایجاد شده ؟

چون روح که نزديکترین مخلوق به خداونده ،شفافترين تجلی رو از خدا داره  وبراي همينه كه

خدا  هم عمل خالص مارو مي پذيره و  عمل هاي مزورانه مارو پوچ مي كنه .پس اين ،مطلب دور

 از ذهني براي ما نيست و توقعي غير از اين هم نمي ره .

ولي ...ولي يك نكته خيلي قشنگ ديگري تو اين قضيه هست كه هدفم از نوشتن

اين پست بيشتر اون بوده .

وقتي كسي رو خالصانه دوست داري حتي برات مهم نيست كه بدونه فلان لطف از

طرف تو به اون رسيده .فقط فقط برات اين مهمه كه اون از طرف تو مستفيض شه .حتي

شايد لطفي رو كه مي خواي در حقش كني از طريق يك واسطه انجام بدي تا اصلا

نفهمه از طرف توئه.چون محبتت بي قيد و شرطه .ولي اگر محبتت خالص نباشه ،هر وقت

براش  يك كاري مي كني ،سعي مي كني بهش بفهموني و اگر بتوني بزرگنمايي هم بكني

 تا بيشتر بهت توجه كنه .در اين حالت ،در واقع محبت مي كني تا محبت ببيني .به اين مي گن

محبت مشروط .

حالا دقت كنيد كه چرا خدا اينهمه نعمت به ما مي ده ولي ما متوجه نمي شيم؟چرا لطفش

رو بواسطه افرادي كه در زندگي ما قرار داده به ما مي رسونه ولي خودش اونقدر براي ما

پشت پرده است كه از اون نعمت استفاده مي كنيم و شايد حتي شكرش رو به زبون نياريم؟

چرا واسطه هارو حذف نمي كنه و يك كاري كنه كه هروقت به ما خير و نعمتي برسه دقيقا

متوجه شيم كه از طرف خود خودشه ؟

چون محبت خداوند به ما خالص و غير مشروطه !

دوستان!  اگر ما مي خواهيم رنگ خدايي بگيريم بايد همينطور باشيم نه فقط در

حقوق الهي بلكه در حق خلق خدا هم بايد همينطور صادقانه و خالصانه رفتار كنيم.

غير از اين باشيم خيلي بي معرفتيه.

بهش فكر كنيد .

التماس دعا